CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 1 June 2011

Entry Dolu-Dolu Kala...;)

Ni laa antara entry aku kat blog lame dulu...;)

Erti Sebuah Pengorbanan.

semalam, seluruh umat islam di dunia menyambut hari raya aidiladha dan tak t'kecuali jgk dri aku. semalam gk, stlh sekian lama x melihat lembu d sembelih..hri 2 gk,aku melihatnya...tatkala takbir b'kumandang,htiku sebak yg teramat sgt...sgt sukar utk dgambarkn dgn kata2...

teringt aku pd peristiwa Nabi Ibrahim a.s yg mendpt seruan dr Allah s.w.t utk mengorbankn/menyembelih anknya Nabi Ismail a.s...xdpt dgambarkn perasaan Nabi Ibrahim a.s pd ketika itu...namun, perintah Allah s.w.t beliau laksanakn. sungguh besar pengorbanan yg beliau laksanakn...

berbalik pd lembu yg dsembelih td...meh aku tnjkkn lembu mane yg bertuah 2.....

tadaaaaaaaaaaaaa...

ni la lembu yg b'tuah 2!!!!alhamdulillah, die xde r byk kerenah sgt...huhuhu...cm org lak aku describe pak cik lembu nie...pape pun,die dh jd 'arwah' dh...daging die pun dh slmt kat dlm perut aku nie hah!hahahaha....n now,aku nk tnjk kat korg some of da pics yg aku smpt hamik smlm...;)







Demam + Pening..

Semalam, kepala aku rase cm nk pecah. sakitnye, Tuhan je yg tahu. tp aku cm biase laa...kalu sakit kate x sakit...ble dh sakit glr 2 bru laa cri org suh picitkn...huhu...so,smlm mintak tlg my dad picitkn...ok la jgk tp die mai pening lg!!!aku pun ape lg...mintak panadol then terus masuk tdo...tp adk aku lak m'offerkn dri nk picitkn kpala aku nih...aku pun pe lg....manyak epy laa...de yg nk picitkn...hik3~...tetibe die kua blik lak...ingtkn ape...rupe2nye die mintak kain tuala nk letak kat kepala aku kat my mum :-

~umi,nk kain tuala,kpale kak long pns~

tetibe ade mutiara jernih mengalir dri mataku waktu 2...aku amat t'haru ngn tindakan adkku itu...;(...tp ble my mum masuk lam blik kteorg...umi gtau pe yg dh adk aku ckp kat lua td:-

~bgs/baik adk kn umi~

rupe2nye kat lua td die dh msuk bakul angkt sndri!!!!!...pe lg...gelak laa aku...=)...mcm2 perangai adk aku nihhh. hari ni, kepala pun xpening gt dh...bdn pun xpns sgt dh...alhamdulillah n tq my adk....;)


Perempuan & Air Mata..

assalamualaikum....

air mata...
sering kali dikaitkan dengan perempuan...
bagaimana pula dengan sang ARJUNA???
apakh mereka xpnh mengeluarkan air mata???
xpnhkh mereka knl erti sakit...erti kecewa...erti derita???





sebenarnya...
air mata lebih dikaitkn dgn perempuan...
bknnya kerna mereka sering saja di kecewakn...
namun...disebabkn oleh naluri keibuan yg dimiliki sejak dlu..
membuatkan kaum hawa lbh mudah utk mengalirkn air mata...

air mata...
bknnya lambang kelemahan...
bahkan ianya dpt memberikn seseorg itu kekuatan...
kekuatan yg insan laen xmungkin akn mengerti dan rasainya...

air mata...
juga diciptakanNya agr kita dpt menzahirkn perasaan kita...
terkadang ianya mengalir bkn dek kerana sedih...
malah tika kita ketawa n marah....
yg lebih menghairankn...
ia juga bisa mengalir dgn sendirinya...

betapa agung ciptaanNya....
mempunyai fungsinya tersendiri.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...