CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday 11 August 2011

SuP CeNDaWaN

Bangun pagi gosok gigi,
Guna ubat gigi safi,
Pagi ini nyaman sekali,
Jadi aku nak buat entry lagi.


Assalamualaikum dan selamat pagi semua. Dah bangun tido ke belum lagi korang ni haa??hehe. ok laa, di pagi yang mulia ni, aku nak share satu resepi laa dengan korang. Malam semalam aku buat sup cendawan tu. Rasenye memang terbaeklah!hoho. Bagi aku laa terbaek sbb aku memang suke sup cendawan tp korang aku tak tau laa kan..hehe. Resepi ni maybe leh makan untuk 4 orang laa.


Bahan-bahan : 
3 biji kentang( dikupas kulit )
3 sudu teh susu tepung
4 - 5 biji cendawan butang( dipotong dadu )
1 kiub pati ayam

Cara Buat : 

1) Rebus kentang
2) Kentang yg dh direbus di blend bersama-sama dengan susu tepung sehingga hancur(jgn lupe letak air skit)
3) Bahan yg di blend td letakkn dlm periuk dan jika bahan tersebut pekat sangat, tmbh laa air lg ye dan letakkn sekali kiub ayam
4) Kacau bahan-bahan tesebut sehingga larut
5) Apabila dah mendidih, masukkan cendawan
6) Kacau lagi sehingga masak


tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~

Haa, cm gmbo kat atas 2 laa jdnye. tp 2 bukan gmbo daripada sup cendawan yang aku buat, gmbo ehsan en. google je tu. Aku tak de laa plak ambk gmbo time aku buat tu. Senang je kan cara buat die! So, selamat mencuba ye kawan2! =)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...